MENU
17/01/2014

NuTestament online

Online

Oberon heeft de nieuwe website van NuTestament gerealiseerd. Het is een responsive website met daarin een intelligente module om een testament op te stellen.

Maak zelf een testament aan 

Persbericht ANP

Amsterdamse start-up lanceert online service voor testamenten en samenlevingscontracten
woensdag 15-01-2014 12:16

Dit is een origineel bericht van NuTestament B.V.Amsterdam, 15 januari 2014 - Veel Nederlanders hebben geen testament. De psychologische drempel om een testament te regelen is groot en bovendien is het een dure aangelegenheid. NuTestament wil het opstellen van een testament en samenlevingscontract toegankelijker maken. Het moet makkelijker en goedkoper zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. De oplossing is de online self-service van www.nutestament.nl.

Zo werkt het
In Nederland is een testament alleen rechtsgeldig als het door een notaris is gepasseerd. Ook belangrijke keuzes, zoals de voogdij of het benoemen van erfgenamen, worden veelal op kantoor bij de notaris gemaakt. NuTestament maakt het mogelijk deze keuzes online te maken, thuis op de bank in eigen tempo. Gebruikers vullen een korte vragenlijst in. NuTestament vertaalt de antwoorden naar een concept-testament. De gebruiker maakt online een afspraak bij de notaris die het testament vooraf controleert en daarna passeert en registreert. De klant betaalt een vaste lage prijs, zonder bijkomende kosten. Vooralsnog heeft NuTestament dekking in regio Amsterdam. NuTestament streeft op termijn naar landelijke dekking en is op zoek naar notarissen die zich willen aansluiten.

Verschil met andere aanbieders
NuTestament richt zich uitsluitend op online testamenten en samenlevingscontracten. Hierdoor profileert NuTestament zich als specialist in de markt. Informatie die tot nu toe alleen op kantoor van de notaris werd verstrekt, maakt NuTestament nu voor iedereen online toegankelijk in eenvoudig taalgebruik. Blijven er dan nog vragen over dan kunnen deze telefonisch of per email worden gesteld. NuTestament biedt veel keuzemogelijkheden zonder meerprijs. Zo kan de klant bijvoorbeeld ook belastinguitstel regelen over de erfenis van de kinderen, meerdere legaten opnemen en zelfs de zorg voor huisdieren in het testament regelen. NuTestament geeft een tevredenheidsgarantie. Ook alleenstaanden kunnen bij NuTestament terecht. 

Over NuTestament
NuTestament B.V. is opgericht door Marieken Selderijk (38) en Koen Schenau (38) (partners privé en zakelijk). Zij zijn voorheen beiden werkzaam geweest in de advocatuur (de Brauw Blackstone Westbroek resp. Allen & Overy) en zijn sinds 2005 zelfstandig ondernemer.

15/07/2013

Oberon 20 jaar online

Oberon

Dit jaar bestaat Oberon 20 jaar. Een hele tijd en zeker als je bedenkt hoe jong onze business nog is.

In 1993 begonnen Martijn, Douwe en Hans-Peter een bedrijfje in informatiezuilen. Toen nog logge apparaten met nauwelijks werkende touchscreens.

Inmiddels is Oberon via vele wegen weer terug bij touchscreens, dan wel in handpalm op een smartphone of tablet.

Boek

We hebben onze hoogte en dieptepunten, belangrijke collega's, klanten en de mooiste producties samengebracht in een boek. Wil je nog eens nagaan hoe Oberon is geworden tot wat het nu is en waarom we daar 20 jaar over hebben gedaan, vraag dan naar het boek als je volgende keer bij ons langs komt.

20 jaar online

Bekend van ...

In de afgelopen jaren hebben we veel dingen gemaakt. Natuurlijk zitten daar een aantal meesterwerken en spraakmakende dingen bij. Hieronder een kort overzicht:

Treinen screensaver (NSME / LRR)

Dit is misschien wel ons bekendste productie. Bij deze screensaver zie je treinen van de NS rijden door verschillende landschappen. Nog steeds levert onze downloadpagina vele hits.

Volkskrant Nieuwsklikker

Onze meest populaire RSS notifier. Deze leverde in zijn hoogtij dagen vele duizenden extra bezoeken per dag op. De RSS notifier hebben we ook ingezet voor Voetbal International, de Telegraaf, het AD en verschillende Belgische kranten.

Watvooreikelbenjij.nl

Nog voor de grote hype toonde deze campagne website de kracht van social sharing aan. De impact? 1.2 miljoen unieke bezoekers, het NOS journaal en kamervragen!

Merchant

Een van onze eerste apps en zeker niet de kleinste. Deze MMO game maakt als eerste game in dit genre ook gebruik van de GPS module in de telefoon. We zijn met dit nieuwe game concept runner up bij de Accentue Innovation awards geworden. Later zijn we samen met uitgever Chillingo de wereld gaan veroveren.

01/02/2013

Modern.IE bevestigt belang van responsive design

Technical

Microsoft heeft een nieuwe tool voor web ontwikkelaars gelanceerd. De tool heet modern.IE en is in tegenstelling tot veel andere tools vrij leesbaar door niet-technische mensen.

Een belangrijke KPI in deze tool is of een website responsive is. Dat met dit soort tools responsive design en het belang daarvan nog eens onderstreept wordt is goed nieuws!

Natuurlijk zijn we benieuwd hoe onze websites het doen in die tool. We hebben dan ook een aantal erdoorheen gehaald. Hieronder een paar opvallende:

www.oberon.nl pakt de maximale score! Niet gek natuurlijk, want dat is ons uithangbord. We moesten daarvoor wel even een Windows 8 tegeltje toevoegen. Het zou namelijk geen Microsoft tool zijn als het de eigen software niet promoot.

www.greenorange.com is een van ons complexere responsive ontworpen websites. Gek genoeg kan de tool dit niet zien.

www.metroprop.nl scoort dan weer wel goed. Blijkbaar is de manier van toepassen van responsive design hier wel zoals Microsoft dat graag ziet. Met dat Windows 8 tegeltje wachten we nog even...

Lees meer:
Microsoft: Introducing modern.IE
NU.nl: Microsoft lanceert tools om websites te controleren

04/01/2013

Onze voorspellingen voor 2013

Technical, Mobile

De wereld en het web zijn de afgelopen jaren snel mobieler geworden en dat gaat nog wel even door. Wat verwachten wij van 2013?

Je leest het in onze nieuwste whitepaper:

Technische Trends in mobiel in 2013

31/10/2012

Oberon bij Bedrijf zoekt App

Mobile

Op dinsdag 13 november vindt de tweede editie van Bedrijf zoekt App plaats. Het event is dit jaar in het Spant in Bussum. Oberon is vertegenwoordigd met een plek waar je met al je vragen over apps of mobiele strategieën terecht kunt.

Directeur Hans-Peter Harmsen is tevens spreker bij een van de parallelsessies waar hij vertelt over App Store Optimalisatie; hoe maak je jouw app beter vindbaar in de app stores.

Bedrijf zoekt App

Om het juiste app portfolio te ontwikkelen en te beheren, moet men goed naar alle mogelijkheden kijken. Van strategie tot realisatie. Tijdens Bedrijf zoekt App krijgt u hierover alle informatie!

Bedrijf zoekt App is niet alleen gericht op organisaties die meer informatie willen over de mogelijkheden van een eigen app portfolio. Tijdens de tweede editie van Bedrijf zoekt App krijgt u zowel praktische tip als strategische informatie over de toepassingen van apps binnen uw organisatie.

Meer informatie op www.bedrijfzoektapp.nl

30/10/2012

Directe nummer vervallen

Offline

Per vandaag zijn we niet meer te bereiken op onze directe 020 nummers.

We hebben onze oude telefooncentrale met pensioen gestuurd en gebruiken nu onze mobiele nummers als directe lijnen.

Oberon is nog te bereiken via 020-3449480, maar wil je iemand van ons direct spreken, stellen we het op prijs als je onze 06 nummers gebruikt.

06/07/2012

Cookiewet en mobiele apps

Mobile

We schrijven de komende periode een aantal korte whitepapers over interessante en relevante onderwerpen. Deze whitepapers in 5 minuten publiceren we via onze website, blog en nieuwsbrief.

Het eerste artikel in deze serie is nu beschikbaar! In het artikel Cookiewet en mobiele apps vertelt Richard de Boer wat het effect van de nieuwe Telecommunicatiewet is op mobiele apps.

Binnenkort volgen er meer whitepapers in 5 minuten over onderwerpen zoals statistieken in apps, responsive design en de tol van tablets.

05/06/2012

Mobile sessie op MARCOM

Mobile

Tijdens de MARCOM geeft Hans-Peter Harmsen een sessie over mobiel.

Hij behandelt drie soorten apps die relevant zijn voor marketeers:

- branded apps
- brand utilities
- service apps

Hij vertelt zijn verhaal aan de hand van een aantal mooie voorbeelden van alle drie en toont aan waar het verdienmodel zit.

Tenslotte maakt hij een aantal uitstapjes naar iPhone vs Android en naar smartphone vs. tablet.

Een interessante sessie voor iedereen die erover denkt een app te (laten) ontwikkelen.

Bekijk hier de video pitch

Website van MARCOM

MARCOM is op 13 en 14 juni in Amsterdam RAI. Wil je graag langskomen en heb je nog geen kaart. Laat het ons weten via @OberonUpdate.

01/05/2012

Ons werk in de SP!TS

Mobile, Oberon

Toen we vanochtend de SP!TS opensloegen kwamen we een leuk artikel tegen over service van T-Mobile. In het artikel worden twee creaties van Oberon beschreven:

My T-Mobile App

Klanten vragen om meer inzicht in hun mobiele kosten. T-Mobile lanceerde daarom de My T-Mobile App. Hiermee krijgt de klant op eenvoudige wijze een volledig overzicht van het abonnement, facturen, verbruiks- en persoonlijke gegevens. Sinds kort hebben klanten daarmee ook inzicht in hun dataverbruik en de mogelijkheid om de datasnelheid re resetten. De My T-Mobile App is genomineerd voor de Nationale Contact Center Awards 2012.

We hebben de My T-Mobile app gemaakt voor iPhone en Android en deze komt binnenkort ook beschikbaar op Blackberry.

NetwerkRadar

Wie thuis of onderweg is, wil graag optimaal gebruik kunnen maken van alle mobiele diensten. De afgelopen jaren heeft T-Mobile dan ook fors geinvesteerd in het optimaliseren van het netwerk. Hierdoor ervaren veel klanten dat het netwerk dagelijks beter wordt. Daarnaast kunnen klanten ook gebruik maken van de applicatie NetwerkRadar. Met deze app kunnen klanten verbeterpunten in het netwerk aangeven zodat T-Mobile daar het netwerk verder kan optimaliseren.

NetwerkRadar is door Oberon zelf uitgegeven en is inmiddels beschikbaar in een groot deel van Europa en de VS. De app is te gebruiken op iPhone en Android en is gratis te downloaden. De metingen die in de app worden gemaakt worden in Nederland direct beschikbaar gesteld aan T-Mobile, zodat zij daarop hun netwerk kunnen optimaliseren.

spits-1mei2012

Bron: SP!TS 1 mei 2012

26/03/2012

Digital Marketing Live presentaties

Offline, Mobile, Oberon

Afgelopen week was Oberon Interactive aanwezig op de eerste editie van het Digital Marketing Live! event. Duizenden mensen kwamen woensdag 21 en donderdag 22 maart naar het Westergas tertein in Amsterdam om kennis op te doen over online marketing, -advertising en interactieve media en om met elkaar van gedachten te wisselen.

Wij hebben gedurende twee dagen verschillende presentaties en round table sessies gegeven en ontwikkelde tevens de officiële DML event app. Heb je een sessie gemist of was je er bij en wil je het nog eens bekijken? Wij bieden ze hieronder als download aan.

Heb je vragen of wil je meer weten over branded apps, brand utilities of service apps? Neem dan contact met ons op voor vrijbijvend advies. 

Presentatie

Hoe voegt een app waarde toe aan je merk?

Door: Hans-Peter Harmsen

Drie manieren om met een app waarde toe te voegen aan je merk: service apps, branded apps en brand utilities. Kom erachter hoe je de investering eruit haalt.

Round tables

Door: Richard de Boer en Jeroen Beltman

Ik wil een app

Door de enorme populariteit van mobiele apps kiezen steeds meer ondernemingen om een eigen app te lanceren. Vaak krijgen wij te horen 'we willen een app', zonder dat er duidelijke strategie of doelstellingen zijn bepaald. In deze sessie beschrijven we verschillende soorten apps zoals Branded Apps, Brand Utilities en Service Apps. We lichten keuzes toe aan de hand van budgetten, voorbeelden en behaalde resultaten voor o.a. RVS en DELTA. Na deze sessie kun je zelf de vraag beantwoorden of je echt een app wilt en zo ja, wat voor soort dit dan moet zijn.

Deze sessie is bedoeld voor marketeers die het 'we willen een app' gevoel hebben.

De weg naar een service app

Je wilt dicht bij je klanten staan en denkt aan het uitgeven van een Service App, ook wel de 'Mijn ...' app. Een succesvolle Service App levert je organisatie niet alleen een sterkere relatie met je klanten op, maar kan ook extra omzet genereren. In deze sessie bespreken we de stappen die nodig zijn om tot een gewaardeerde app in de App Store te komen. De roadmap begint intern in de organisatie en eindigt in principe niet. We bespreken dit aan de hand van onze ervaring met de My T-Mobile App.

Deze sessie is bedoeld voor merken die overwegen hun bestaande 'Mijn ...' omgeving of dienstverlening naar mobiel te brengen.

next page