Hoe overleef je het radicaal veranderd klantgedrag?

Wat is er veranderd in het klantgedrag? Welke technieken zijn de juiste? Hoe kan je je concurrentiepositie versterken en tegelijkertijd kosten efficiency behalen? Wat is een juiste partner? Dit artikel met bijgevoegde whitepaper geeft antwoord op de belangrijke vragen.

Hoe overleef je het radicaal veranderd klantgedrag?

De corona pandemie heeft een disruptief effect gehad op allerlei vertrouwde organisatieprocessen en het klantgedrag is tegelijkertijd drastisch veranderd. Digitalisatie of digitale transformatie is bij veel bedrijven in een stroomversnelling terechtgekomen. Deze veranderingen hebben als voordeel dat nieuwe (proces)oplossing in een ongekend rap tempo ontwikkeld worden. Vooral de gevestigde orde met verouderde platformen en eindeloze ontwikkelcycli, maar ook relatieve nieuwkomers ondervinden nu een enorme druk om te moderniseren. Waar moet je aan denken als je digitalisatie/digitale transformatie wilt inzetten?

De verschillen tussen digitalisatie en digitale transformatie

Digitalisatie en digitale transformatie worden vaak gebruikt als synoniemen van elkaar. Toch zijn er duidelijke verschillen. Volgens Gartner draait het bij digitalisatie om het gebruik van digitale technologieën om een bedrijfsmodel te veranderen, nieuwe inkomsten te generen en oplossingen te bieden die waarde creëren; het is het proces naar een digitaal bedrijf. Digitale transformatie is of het overschakelen op of het doelmatig gebruiken van digitale middelen ter verbetering van de prestaties.

Lees meer over radicaal veranderd klantgedrag in deze whitepaper

een rapport met het Oberon logo en een illustratie van een helder, digitaal platform

Het koopgedrag van de ‘Nieuwe Normaal’ consument vraagt om aanpassing

Elke onderneming kan het beamen, de concurrentie komt van alle kanten en uit onverwachte hoeken. Ben je niet in contact met je klant en kan je niet snel en eenvoudig reageren op de constant veranderende behoefte van je klant dan wordt je links en rechts ingehaald. De ‘Nieuwe Normaal’ consument verwacht een consistente customer experience, van contact via je website tot aan je mobiele app. Organisaties worden gedwongen om hun digitale transformatie roadmap aan te passen en te versnellen. In de whitepaper lees je meer over wat de impact van deze urgentie is op de processen binnen organisaties.

Verouderde infrastructuur en technologie maakt je platform kwetsbaar

Om in te spelen om het radicaal veranderde klantgedrag is moderne technologie een absolute must have. Oude(re) technologie maakt je platform minder wendbaar en toekomstbestendig. Je IT-team moet alle zeilen bijzetten om je platform in de lucht te houden en de noodzakelijke aanpassingen te doen. Een optimale digitale organisatie is zoveel mogelijk Cloud-based. Lees in de whitepaper hoe een cloud-based infrastructuur zorgt voor kosten-efficiëntie.


Hoe versnel je de digitale transformatie van je platform?

De basis voor digitalisatie is leren begrijpen wat de echte impact is die technologie gaat hebben op je organisatie, processen en platform op de korte- en lange termijn. Daarnaast is het belangrijk om je er bewust van te zijn dat digitale transformatie een continu proces is. Lees in de whitepaper hoe je een moderne infrastructuur samenstelt met Microservices, Gatsby en React.

Lees ook in de whitepaper wat de belangrijkste motivatoren voor digitalisatie zijn en wat de belangrijkste vereisten voor een goede digitaletransformatie-partner zijn.


Lees over 2 cases met betrekking tot radicaal veranderd klantgedrag

een rapport met het Oberon logo en een illustratie van een helder, digitaal platform