T-Mobile

My T-Mobile mobiele klantomgeving

De mijn-app is inmiddels het belangrijkste klantcontactkanaal van T-Mobile. Klanten gebruiken de app om inzicht te houden in hun verbruik en abonnement.

Oberon maakt deze app al sinds de eerste versie in 2012. We werken nu continu aan verbeteringen.

Technieken

Native apps

Swift

iOS

Kotlin

Android

We mikten erop om het best gewaardeerde kanaal te worden. Toen wisten we nog niet dat we daarnaast ook de grootste zouden zijn.

Richard de Boer
Strateeg van Oberon

Mijn-omgeving in je broekzak

De My T-Mobile app biedt klanten veel meer dan inzage in bundels en belstatus. Het is een volwaardige mijn-omgeving, waar je je facturen vindt en je je abonnement kan aanpassen. Als je een keer meer verbruikt hebt dan normaal, dan koop je een tijdelijke databundel om direct weer online te zijn. De app werkt altijd, ook in het buitenland. Zorgeloos online op vakantie, omdat je altijd inzicht en controle hebt.

Wil je weten wat er komt kijken bij gezamenlijke ontwikkeling?

Native app

De apps zijn als native app gebouwd. De Android en iOS versie zijn daarmee technisch verschillende apps. Dit kost meer tijd voor development, maar geeft ons volledige controle. En die wil je ook, met ruim 1 miljoen gebruikers.

De basis is natuurlijk één UX/design. Met aanpassingen per omgeving. Zo sluiten we voor de gebruikers aan op wat ze gewend zijn.