Menu

HCC!hulp Virale Quiz

Viral campagne voor HCC!hulp.

Werkzaamheden

Realisatie

Datum

Juni 1998

Verhaal

HCC!hulp wilde voor de introductie van de hulpdienst voor computergebruikers een virale tool inzetten. Oberon bedacht een viral campagne waarbij mensen een quiz doen om te ontdekken wat voor computergebruiker zij zijn. De kampioenen krijgen een icoon dat zij op hun weblog kunnen plakken. De minder ervaren gebruikers krijgen een gratis proefabonnement.

Dit icoon bevat een link naar de quiz en nodigt mensen uit zelf de quiz ook te doen. Op deze manier ontstaat een viraal effect. Bovendien ontstaat er een netwerk van links, waardoor de nieuwe dienst goed scoort bij zoekmachines zodat mensen die via Google zoeken naar een hulpdienst voor computerproblemen snel bij de juiste partij uitkomen: HCC!hulp.

HCC!hulp wilde voor de introductie van de hulpdienst voor computergebruikers een viral tool inzetten.

Oberon bedacht een viral campagne waarbij mensen een quiz doen om te ontdekken wat voor computergebruiker zij zijn. Bij de introductie werd de quiz ingezet als tool om snel veel bezoek te genereren. De HCC-leden deden de quiz en konden na afloop afhankelijk van de uitkomst hun vrienden een proefabonnement aanbieden of er zelf een nemen.

Bekijk onze

Recente Projecten

MEER OBERON PROJECTEN