Menu

Lees Wembley

Viral online campagne voor het boek Wembley.

Bekijk de website

Werkzaamheden

Realisatie

Datum

Juni 2006

Verhaal


Doelstelling(en):

Buzz creëren rond de lancering van het boek Wembley.

Doelgroep(en):
Webloggers en lezers van weblogs. In bredere zin: lezers.

Gekozen strategie:
Gekozen werd voor een online strategie waarbij eigenaars van een weblog naar de campagne-site konden gaan en daar een fragment konden claimen. Dit zetten ze op hun eigen weblog. Aan het einde van het fragment stonden links die het boek en de online campagne ondersteunden.

Gebruikte media en middelen:
De verspreiding was 100% viraal. Toen er eenmaal tien weblogs meededen behaalde de actie genoeg bereik om autonoom door te groeien.

Behaalde resultaten:

  • Binnen drie dagen meer dan 200 deelnemende weblogs
    Binnen drie dagen hadden meer dan 200 weblogs zich opgegeven, waaronder veelgelezen weblogs zoals MerelRoze.eu, het weblog van Marie-José Klaver en Bijzinnen.com.
  • Uitgebreide aandacht voor de actie in zowel online als traditionele media
    De actie werd daarnaast in allerlei media besproken, onder meer in Trouw, de Volkskrant, de Standaard, Boekblad, Tros Radio Online, Dutch Cowboys, Computeridee, Bright en Marketingfacts.
  • Veel buzz
    >100.000 fragmenten bekeken binnen een maand.

Deze campagne was tevens genomineerd voor de SpinAwards 2006.

Bekijk onze

Recente Projecten

MEER OBERON PROJECTEN