Menu

Vaillant consumenten cd-rom

CD-rom waarmee je de perfecte ketel kan kiezen en offertes bij installateurs kunt aanvragen.

Werkzaamheden

Realisatie

Datum

Juni 2000

Klant

Vaillant

Verhaal

De afgelopen twee jaar heeft de Vaillant cd-rom die Oberon Medialab in 2001 ontwikkelde, zijn waarde bewezen. Inmiddels zijn via de installateurs van Vaillant in Nederland tienduizenden exemplaren verspreid, waarmee consumenten zich hebben kunnen oriënteren op de aanschaf van een nieuwe ketel. Omdat het productassortiment van Vaillant op een paar punten gewijzigd was, diende er een nieuwe versie te komen. Een goed moment om te kijken hoe de cd-rom effectiever ingezet kan worden, zodat Vaillant en haar installateurs beter profiteren van het succes van de cd-rom.

Samen met Vaillant heeft Oberon gekozen voor een oplossing waarbij de cd-rom gekoppeld wordt aan de Vaillant website. Op de cd-rom kunnen consumenten door middel van een interactieve applicatie een ketel uitzoeken die bij hun wensen past. Ook kunnen ze kijken hoeveel ze met een nieuwe ketel besparen ten opzichte van hun huidige situatie. In de nieuwe cd-romproductie is deze informatie geïntegreerd met de mogelijkheid een dealer te zoeken op de Vaillant website. Daarbij voegde Oberon Medialab de mogelijkheid toe bij deze dealer direct een offerte aan te vragen via e-mail. Bij de aanvraag worden de meest relevante gegevens direct meegestuurd naar de installateur, zodat deze als hij langskomt al op de hoogte is van de voorkeuren van de gebruiker.

Installateurs kunnen kiezen of ze mee willen doen met dit nieuwe programma. Ze moeten dan onder meer garanderen dat ze elke dag hun e-mail checken en hooguit binnen drie weken een afspraak maken. Vaillant verstuurde een briefing, waarop de installateurs zeer enthousiast hebben gereageerd. De aanmeldingen zijn binnengestroomd. Door de opzet van de applicatie kan Vaillant in zijn eigen CRM-systeem bijhouden welke installateurs meedoen.

Naast deze functionele wijziging, paste Oberon Medialab de vormgeving aan op een aantal punten en kwam er een nieuwe menustructuur, die nauw aansluit bij de website. Hierdoor verloopt de stap van de cd-rom naar de site heel soepel en natuurlijk.

De nieuwe layout, de nieuwe functionaliteit en de naadloze integratie tussen de consumentencd-rom enerzijds en de website en de achterliggende CRM-database van Vaillant anderzijds zorgen er samen voor dat deze productie daadwerkelijk vernieuwend is.


Wens van de klant:

Hoe kunnen we beter profiteren van de impact die onze consumentencd-rom heeft? Dat was de vraag die Vaillant stelde toen ze Oberon de opdracht gaf een nieuwe versie te ontwikkelen. Het resultaat is een vernieuwde en vernieuwende cd-productie, waarbij de consument niet alleen de perfecte ketel kan uitkiezen, maar vervolgens ook een installateur kan selecteren en een offerte aanvragen.


De oplossing van Oberon:

Samen met Vaillant heeft Oberon gekozen voor een oplossing waarbij de cd-rom gekoppeld wordt aan de Vaillant website. Op de cd-rom kunnen consumenten door middel van een interactieve applicatie een ketel uitzoeken die bij hun wensen past. Ook kunnen ze kijken hoeveel ze met een nieuwe ketel besparen
ten opzichte van hun huidige situatie. In de nieuwe cd-romproductie is deze informatie geïntegreerd met de mogelijkheid een dealer te zoeken op de Vaillant website. Daarbij voegde Oberon Medialab de mogelijkheid toe bij deze dealer direct een offerte aan te vragen via e-mail. Bij de aanvraag worden de meest relevante gegevens direct meegestuurd naar de installateur, zodat deze als hij langskomt al op de hoogte is van de voorkeuren van de gebruiker.


Het resultaat:

Het resultaat is een vernieuwde en vernieuwende cd-romproductie, waarbij de consument niet alleen de perfecte ketel kan uitkiezen, maar vervolgens ook een installateur kan selecteren en een offerte aanvragen.

Bekijk onze

Recente Projecten

MEER OBERON PROJECTEN