Menu

World66 - Virale Campagne

Een wereldkaart waar bloggers op konden aangeven waar ze allemaal zijn geweest.

Werkzaamheden

Realisatie

Datum

Juni 2004

Klant

World66

Verhaal

Om goed te scoren bij Google is het erg belangrijk dat er veel sites zijn die naar je linken. Door een slimme virale campagne kun je derden ertoe bewegen links op te nemen naar een specifieke site die je wilt promoten.
Voor World66.com voerde Oberon Medialab met veel succes zo'n virale campagne uit.

De opzet is simpel: mensen kunnen op een wereldkaart aangeven waar ze zijn geweest. Ze kunnen vervolgens deze kaart opnemen op hun eigen site. Een simpele, maar coole tool, die veel webloggers aanspreekt. zie link

Na een dag hadden enkele honderden bloggers de link opgenomen. 

Wat is het effect van deze campagne? Allereerst een onmiddellijke stijging van het aantal bezoekers  en dus van de directe bekendheid met de site. Daarnaast zullen in de toekomst veel nieuwe mensen de site bezoeken via de gemaakte links. Belangrijker, World66 komt door al deze links hoog bij Google - en dat levert op termijn veel bezoek op.

Wens van de klant:

World66.com wilde meer bezoek naar de site. Men wilde daarnaast hoger scoren bij Google, zodat de impuls van bezoekers niet tijdelijk zou zijn, maar structureel.

De oplossing van Oberon:

Oberon bedacht een virale campagne waarbij gebruik gemaakt werd van een netwerk van bloggers. Deze bloggers kregen de mogelijkheid een kaart op hun site te zetten die toonde in welke landen ze geweest waren.

Het resultaat:

Het bezoekersaantal explodeerde. Binnen enkele dagen nadat de seed uitgezet was, kwamen er drie keer zoveel bezoekers dan voorheen en werden er op dagelijkse basis honderden links gecreëerd.

Bekijk onze

Recente Projecten

MEER OBERON PROJECTEN